11 Ocak 2014 Cumartesi

Balıklarım



Aslında daha sonra yazacaktım ama hazır elim değmişken yazıyım dedimm. Geçen ay. Hatta tam geçen ay bu günlerde babam eve bi akvaryum aldı geldi. Küçük bişey böyle ama fanus değil. Küçük akvaryum. İçinde 2 tane balık vardı türünü hatırlayamadığım. İşte hani görmemişin bi malı olurya bizde de öyle oldu. Yengemler balık besliyo. Ama böyle bayaa bi fazla. Onlar yavruluyo falan çok fazla balıkları var. 2 akvaryumları var büyük büyük. İşte baba yengeme 5-10 tane balık getir demiş ,yengem 10-20 tane getirdi. Hepside ciklet. Ama böyle renkleri soluk soluk. Rengi yok gibi balığın. Çok durgun geldi bana. Balık dediğin renkli olacak. Neysee işte bizde mutlu olduk bu balıkların hepsini akvaryuma boşalttık. Ertesi gün bi oldu. Bütün balıklar tek tek ölmeye başladı. En son hepsi öldü. Bide ölmeden önce o en baştaki 2 küçük balığıda öldürmüşler ,parçalamışlar. Öyle gittiler yani. Eh tabi çok üzüldük. Hatta benim gözlerim doldu. Yani onlardakide can sonuçta. O gün balıkların neden ölmüş olabileceğine dair öyle araştırmalar yaptım ki elime diploma sırtıma önlük verip veteriner olarak işe başlatıcaklardı beni. O derece okudum yani. Aslında okumaya gerek yok. Oturup mantıklı dünününce 20 balığı göt kadar yere koymak akıllıca bi davranış değil. Havasızlıktan öldüler. Bi de ısıtıcı açıkmış. Annem ne bilsin üşümesinler diye açmış ısıtıcıyı. En son akvaryum balık çorbasına döndü. Su kaynamışta kaynamış. Ondanda ölmüş olabilirler. Otopsi yapmadan bilemem bunu.


Eh hepimiz üzülünce babam dayanamadı gitti 90 litrelik akvaryum aldı. İçinede renk renk japon balıkları aldık. Sonraki günlerde de babam elinde 2-3 balıkla eve geldi. Gördüğü balığı almış. Ama bi tanesi var kii. Resimdeki değil ama ona benziyo. Resimdekinin çok daha uzunu ,çok daha zayıfı ve çok daha gösterişlisi. Ama ilk geldiği gün bile öyle bi fark yarattı ki ortamda. Balıklar dahil ailecek bakakaldık. Hani şimdi bu balık pek süslü bişey ya işte onun için adını annemin adını koymuştuk. Annemde pek bi gösterişlidir. Böyle renkli şeyler giyer ,takılar takar ,hiç yengemlere falan çekmemiş. Böyle annemlerin ailecek bi fotoğrafı var. Dedem ,anneannem ,dayılarım ,teyzem ,annem. Herkes soluk böyle bakıyo ,annem rujdu ,rimeldi her şeyi sürmüşte sürmüş. Şimdi o kadar abartmıyo ama yinede süslü.!
Sonra akvaryuma bir sürü balık aldık ,japon ,melek ,köpek balığı ,vatoz ,çöpçü ,türünü bilmediğim siyah küçük balıklar... Ama çok şükür sadece bir kaçı öldü. Diğerleri mutlu mesut yaşıyo. Onlarda ölmeseydi iyiydi ama napalım ,kader. Haa bi de balık aldıkya hani işte akvaryumforum diye bi site var oraya üye oldum. Akvaryumla ilgili her şeyin cevabı var. Bi ara öyle çok başlık açtım ki beni kovacaklar diye korktum. Balık yukarı doğru yüzse yazıyodum balığım niye yukarıya yüzüyo diye. O derece. Ama artık pek yazmıyorum. Söz işitmekten korkuyorumm!!
Bi gün okuldan eve geldim. Annem lif örüyodu(Bu sıralar life taktı. Son 1 ayda 10-11 lif örmüştür. Diyorum anne ben duş jeli kullanıyorum diye ama yook. Çeyizime örüyomuş. Daha ortada herif yok annem çeyiz derdime düşmüş. Bana yaptığı çeyizlerle 3-5 ev döşenir. Eğer izin verirse o lif örneklerini atarım, kadınlar bakmayı seviyo. Haa bide annem alıyo tabletimi kendi açıyo bakıyo lif örneklerine. Lan annem öyle kullanınca çok  mutlu oluyorum. Valla niyeyse anlamadım gitti. Ama bi de şöyle bişey var; anneme servisteyken mesaj atıyorum cevap gelmeyince gördün mü diye arıyorum :((( Ahhh anneee ahh.. Ya da eve gidince birlikte okuyoruz mesajı :(( Ama öğrenicek! Azimle sıçan taşı bile delermiş!(Burdaki sıçan fare ,hemen yanlış anlamayın pis fesatlarr)) Hah ne diyodum en son? İşte bi gün okuldan eve geldim annem lif örüyodu. Kafasını kaldırdı ve bana;
''Galiba bizim balık hamile'' dedi.
Beni aldı bi gülme. Ama nasıl gülüyorumm. Noldu diye sordum böyle annem anlattı; O annemin adı olan balık hamile kalmış. Bu böyle yüzerken 3-4 balık bunun altına altına vurmuşlar. İnternetten baktım öyle çiftleşiyolarmış. Ama doğurmadı bizim balık. Belkide doğurdu yediler bilmiyorum. Ama şu anda gayet güzel bi şekilde yaşıyo çok şükür. Bi de o olaydan sonra balığın adını Fatmagül olarak değiştirdik.
Ayy neyse elim ağrıdı ,akvaryumu bi ara daha ayrıntılı anlatırım diycem her bişeyi anlattım daha neyi anlatıyım? Hahh durun şunları söyleyim;
Bizim büyük köpek balığı(7-10cm falan) şişman japon balığının poposundaki boku yemiş. O olaydan sonra köpekbalığımı sevmemeye başladım.
Bizim 2 tane melek var. En cool olanlar onlar. Hiç kendilerini yormuyolar. Bildiğin süzülüyolar akvaryumda. Bi köşede duruyolar. Akvaryumun coolları onlarr.
Vatozum geçen ölen çöpçüyü yedi. Ondanda soğdum ,midem bulandı.
Valla anlatıcaklarım bu kadar. Elimde uyuşmaya başladı. Hadi iyi geceler :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...