23 Ocak 2014 Perşembe

Evlendik !



Niye böyle saçma bir başlık yazdığımı merak ediyorsunuzdur hemen söyleyim; pazar günü yeni bir ev aldık! Evlendik yazmamın sebebi ise servisle okula giderken bir reklam panosunda ''Kış bitmeden evlenin'' yazılı bir ev reklamı. İlgi çekici gerçekten.
Her neyse ben asıl anlatacağım konuya geliyim;
Küçük amcamın büyük kızı kendine ev alacaktı. Pazar günü annemle ve annemin arkadaşıyla birlikte ev bakmaya gittiklerinde bi ev görmüşler. Ablamda çok beğenmiş annemde. Akşam annem eve gelince ailece gittik eve bakmaya. Sonuç olarak 125.000 Tl ye evi aldık. Zaten bu ev kiraydı ,kendi evimiz olmuş oldu. Haa bide ablamda aynı binanın 3. katında 127.000 Tl ye bi ev aldı. Artık komşu olduk.
Veee artık servisle gitmeyeceğim!! Çünkü evin hemen önünde bi durak var ve benim okulumun ordan geçiyo.
Ama açıkçası otobüse binmeyi sevmiyorum. Pazartesi günü kurs çıkışı otobüse bindim eve gidiyodum. Böyle yanlış hatırlamıyorsam daha Kızılay'daydık. Bi kız bağırmaya başladı. ''Napıyosun sen yaa?'' diye. Ama nasıl bağırıyo. Yanındaki adamda ''Naptım bee'' diyo. Otobüsün şöförü adamı arabadan indirdi. Meğer adam kızın bacağına falan dokunmuş. Ama kız çok ağladı ,çok üzüldüm orda. Kız olmak gerçekten çok zor.


Bi de annem kulağına her gün 15 birine 15 birine olmak üzere 30 damla damlatıyor. Damlatınca duymuyo. Ayyy sinir oluyorum! Bak mesela bugün bi balık ölmüş. Zaten son 3-4 gündür balıklarımız ölüyor. Neden bilmiyorum. Suyunu değiştir belki su da bişey vardır diyorum. Yook. Daha 1 hafta önce değiştirmiş. Lan geri zekalı 1 hafta önce değiştirdin diye bişey olamaz mı? Ayy ne yobaz insanlar ya!! Neyse işte bugün de bi balık ölmüş. Annemi çağırıyorum. Bağırıyorumda duymuyo diye. Bana kızıyo. Gel buraya söyle diye bağrıyo. MAL! Lan naptım şimdi Allah aşkına? Gel balığı gör diye çağırıyorum. Mal mal bağırıyo bana kızıyo. Geri zekalı!
Gebersin tüm balıkların da rahatla! Lan bi insan hiç mi üzülmez? Onlardaki can değil mi? Dün o ölen balık çok değişik yüzüyodu. Bişey mi var acaba? Ölecek mi falan diyorum. Bişey yapalım ,su falan değiştirelim diyorum yooook! Vadesi gelen ölürmüş. Kaderinde o varmış. Allah ne yazdıysa oymuş. Bende biliyorum bunu. Ölürse ölür ,kaderini değiştiremem ama yinede bişeyler yapsak yani olmaz mı?! Tamam kaderimizde ne varsa o ama yinede canımızı korumamız gerekmez mi? Annem bu konuda çok mal.
2012'nin yazındaydık. Haziranın ortalarıydı. Babam, annem ,ben ,kardeşim ve büyük dayımın kızı olan kuzenimle Antalya ya tatile gittik. Babam 2-3 gün kalıp dönecekti. İşte tatile gittiğimizin ertesi günü denize gidecektik. Arabaya eşyaları yerleştiriyoduk. Annem binanın altında oturuyodu. Hani böyle bazı binaların altında garaj olurya açık. Buna benzer;


Hah işte burası değil ama buna benzer bir yer var. Çiçeklerin olduğu betondan yapılan büyük saksılar vardı. Annemde ona oturmuş. Babam kardeşimle bana baktı
''Sallamayın şu arabayı'' dedi. Oysa ben de kardeşimde arabaya çok uzaktaydık. Sonra annem hiç bozmadan ,yerinden bile kalkmadan;
''Sakin olun deprem oluyo'' diyo. Lan gerizekalıııı! Deprem oluyosa kaldır kıçını kalk ordan! Bina üstüne çökecek kalacak! Babam kızdı anneme. Kalksana daha ne oturuyosun diyo. Haklı.
O günü hiç unutmuyorum. Tamam tarihi unuttum ama yaşadıklarımı unutmuyorum. Nasıl sallanmıştı. Yerin o sallanması hala aklımda. Herkes sokağa çıkmıştı. 5.9 şiddetinde olmuş. Ölüdeniz de olmuş ama biz taa burdan hissettik.
Sonra artçıları oldu tabi. Sabahın 4 ünde çok şiddetli bi deprem olmuş. Komşu gelip bizim kapıyı çalmış. Anneme deprem oluyo ,herkes aşağıya iniyo demiş. Annem tamam diyip gelip yatmış. Rahatlığa bak Allah aşkına. Herkes parkta yatmış o gece. Annem bu konuda tam bi geri zekalı. Allah ney yazmışsa o olur diyo. Ama Allah canınızı koruyun da diyo. Anlamıyo ama. Yobaz!
Allah kimseye deprem yaşatmasın..

*Biraz önce tam garaj resmini ekleyecekken elektrik kesildi. Bende mutfağa gittim. Annemle babaannem oturmuş konuşuyolardı. Hala anneme tripli olduğum için hiç seslenmeden balkona çıktım çikolatalı gofret aldım. Paketi açtım. Ambalajını çöpe atmak için çöpü bi açtım. Çöpü açmamla çığlığı basmam bir oldu. Balık ağzını açmış bana bakıyodu. Ölen balığı çöpe atmışlar. Bende birden görünce ,göz göze gelince nasıl korktum. Hemen çöpten uzaklaştım. Böyle sinirlerim mi boşaldı noldu ağlamaya başladım. Ama düşünün ya birden çöpe bi bakıyosunuz balık. Valla çok korktum. Kalbimin o an ki atış hızından dolayı durabilirdi. Kalp hastası falan olsam Allah korusun kalp krizi geçirirdim heralde. Annemde bi yandan gülüyo bi yandan gel damağını çekiyim diyo. Yok dedim. Yani ne işe yarıyo çekmek. ? Bi de annem yer o balık seni gibisinden saçma espiriler yapmaya devam etti.

Son olarak; bu sene hiçbir şey beklemiyordum. Ama 74, bilmem kaçtan teşekkür alıyorum!! Yihuuuu!!!!
*Beni 69,75 de bırakıp fiziğimin 3 düşmesine sebep olan fizikçiye o 0,25'lik vermediği puanı hediye olarak gönderiyorum! Alsın bişeyler yapsın!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...