21 Kasım 2013 Perşembe

Kim bu bebe?



Geçen hafta yine sabahın 7 sinde soğukta uyuz sokak köpeği gibi titreye titreye oturuyor ve titrememin geçmesini bekliyodum. Neyseki kalorifer(kaloyifer diye biliyodum otomatik düzeltildi ,bunu da öğrenmiş oldum) kenarına oturmuştum. Çabuk geçti titremem. O gün matematik sınavımız vardı. Açtım ona çalışıyodum. Bebenin biri(erkek) geldi karşıma oturdu. Ben ona dik dik baktım o güldü. Gülünce döndüm önümü çalışmaya devam ettim. Dedim belli ki yer yok geldi buraya oturdu. İt gibi de titriyo. Isınsın. Hem bana ne zararı var ki?
İşte ben bu bebeyle otururken benim sabah arkadaşlarım geldi. Aynı sınıfta olduğum iki kişi. Onlarda servisle geldikleri için erken geliyolar. Birlikte otururuz hep. O yüzden onlara sabah arkadaşlarım diyorum. Biri kız biri erkek. Tabi isimlerini söylemiycem. En iyisi isim takıyım ben bunlara. Erkek olan hakim olsun. Hakim olmak istiyo çocuk. Kız olana da azula diyim. Kız aynı avatardaki azulaya  benziyo yeminle. okuldada azula diyoruz ona kendi aramızda.



Neyse işte bunlar geldi. hakim bana çalıştın mı diye sordu. ''eh işte, dün çalıştım ama şimdide çalışıyım'' dedim. O da tamam dedi .İşte birlikte çalışmaya başladık. Sonra bu bebe bize şurdanda soru gelcekmiş dedi. Böylece ilk defa sesini duydum. Neyse işte sonra Ben ,o ,hakim ve azula birlikte çalışmaya başladık. Sonra bu bebenin yanına bi kız geldi. Arkadaşı belli ki. Ama o an nasıl sinir oldum anlatamam. Niye öyle oldu bilmiyorum. ikisini de tanımam etmem. ama kızın o samimi davranışları beni sinirlendirdi. bide bebe kıza gel birazda sen ısın dercesine yerini verince iyice sinir oldum ama tabi çaktırmadım. bende bizim hakime sorular sordum. ayy niye böyle malca şeyler yaptıysam valla..
Bu matematik sınavını 12 Kasımda olduk. Sonra sırayla 13 Kasımda ingilizce ,14 kasımda biyoloji 19 kasımda da(sonraki hafta) edebiyat sınavı olduk. İngilizce ve biyoloji sınavına da yine Hakim ,azula ,o bebe ve o bebenin arkadaşıyla birlikte çalıştım.
Bizim okulda şöyle bi mallık var; herkes farklı bi sınıfta sınav oluyo. Yani şöyle; sınavın olduğu gün bi liste geliyo o listede Güneş 12/c sınıfında sınav olucak yazıyo ,ben pılımı pırtımı toplayıp 12/c sınıfına gidiyorum. ben orda matematik sınavı olurken yanımdaki 10. sınıf edebiyat ,arkamdaki 11. sınıf fizik ,12. sınıf coğrafya sınavı oluyo. yani böyle karışık sınav oluyo herkes. örnek verdim ben sadece. böyle yapınca kopya çekemiyceğimizi falan mı zannetmişler acaba? çokta iyi çekiyorum hemde büyük sınıflardan. çok daha yararlı oluyo ,biliyolar en azından. neyse işte ben ingilizce sınavında bu bebeyle aynı sınıftaydım. ertesi gün biyoloji sınavı olduk ve tahmin edin kiminle aynı sınıfa düştüm? yine o bebe. beni görünce gülümsedi ''yine mi sen'' dedi gülerekten. ''asıl yine mi sen?'' dedim. Tesadüfe bak falan böyle konuştuk işte. Sonra hoca geldi. Hocalar hepimizi tahtaya kaldırıp tek tek yerleştiriyolar sıralara. aynı sınıftan olan(yani 9,10,11,12) kişiler yanyana oturtulmuyo. bu mal hoca bu bebeyi benim arkama oturttu. Yerimize giderken ''kopya versene'' dedi. Aslında inanın hiç vermek istemedim ama vermezsem küsecek. Hiç tanımadığım birinin küsmesinden banane diycem ama diyemiyorum. Kimseye diyemiyorum bunu. Birini küstürmek hiç hoşuma gitmiyo. Yanlış kopya mı versem dedim o zamanda düşük alınca benim tembel olduğumu zannedecek. Öyle olmasını da istemem. mecburen verdim. sınavdan sonra kendi sınıfıma gittim. öğle arası bitti öğretmenin gelmesini bekliyorum bu bebe yanıma geldi. Sınıfta görünce çok şaşırdım. Ne yapacağımı bilemedim bi an. Bana doğru geldi. ne dediğinii hatırlamıyorum ama sınavla ilgili bişey dedi. sonra gitti. donup kalmışım ben. ''niye geldi ki bu?  banane o sorudan?'' diyip durdum. O gün çıkışta servise doğru giderken yine yanıma geldi. ''O söylediğin soru vardı ya hani işte o yanlışmış şöyle olacakmış'' dedi. ''O zaman söyleseydin  ya bunu'' dedim. Güldü. Birlikte beniim servisin oraya gittik. Bindiğim servisi  görünce bebe heycanlandı. ''Sen  Xxxx'de mi oturuyosunn?'' dedi. ''Evet'' dedim. Neresinde diye sordu. ''Xxxx Lisesinin orda'' dedim. aslında bi kaç alt sokağında ama neyse. ''Bende orta oturuyorumm. Xxx'in orda'' dedi. ''Hangi xxx?'' diye sordum. ''hani şu bp varya ordaki'' dedi. lan hemen bizim evin orda nerdeyse! Yürüyerek 2dk. Amcamın dükkanının ikii yan binası! aramızda sadece 3-4  bina ve yokuş varmış sadece. ''Yaaaa'' dedim gülerek. ''Neyle gidip geliyosun?'' diye sordum. ''Dolmuşla'' dedi. Gülümsedim ve sonra servise bindim. Yani bu kadar tesadüfü inanın beklemiyodum. Kendi gelip karşıma oturdu. Aynı sınıflarda sınav olduk ve aynı yerde oturuyoruz. yani oturuyormuşuz. Dün okuldayken bi kaç kere karşılaştık ama hiç yüz vermedim. Selam bile vermedim. Göz göze gelince hemen kafamı çevirdim. yine dün servisteyken tam o evim orda dediği yerin önünden geçerken onu gördüm. Göz göze geldik bi an. O bana baktı ben ona. Ben hemen kafamı indirdim ,görmemiş gibi yaptım. Baksam nolcak yani el mi sallıycam? İnşallah tanımamıştır inşallah görmemiştir diye dualar ettim. niye böyle dedim bilmiyorum. belki bugün sınıfıma da gelmiştir ama okula gitmedim. bilmiyorum gelip gelmediğini. yarında gidemiycem raporum var. Görürsem anca pazartesi görürüm. Ama görünce de ne konuşucam ki? Niye buraya yazdığımı bilmiyorum. Banane elin bebesinden?
Bi çocukluk arkadaşım var aynı ona benzetiyorum ben. kardeş olsalar bu kadar benzerler. yüz ifadesi ,tipi ,davranışları ,hareketleri yeminle aynı o çocukluk arkadaşım. Öylelerini tanıyorum ben iyi biliyorum. Çok iyi dost olur onlardan. Bakın çok iyi hatırlıyorum bi defa tatil dönüşü bunların köyüne uğramıştık. Sünnet düğünü vardı o arkadaşımın. Sünnet çocuklarını bilirsiniz herkes onların peşindedir. Büyükler ,çoluklar ,çocuklar.. Bununda çevresi çok çocuk doluydu. Hepsi de yakın arkadaşları. Ama bu beni görünce benimle oynadı. Benim yanıma geldi ve bizzat davet etti. Üstelik arkadaşlık bağımız nerden geliyo biliyo musunuz? Benim anne-babamla onun halası-eniştesi çok yakın. Onun halasına xx teyze diye hitap  ediyorum. Bebekliğimden beri biz o teyzemlere o teyzemler bize gelip gideriz. O teyzemin oğlu ,yani o arkadaşımında kuzeni oluyor benim en iyi arkadaşım. Abim. Öz abimden ayırt etmem. İşte yani taa ordan arkadaşım. Ama gerçekten çok iyi biridir. Çok alçak gönüllü ,çok yardımseverdir. Yaşıtım da..
Galiba bu okuldaki çocuklada çok iyi arkadaş olucam. Ama daha adını bile bilmiyorum...

*Yazı boyunca bu kişiden hep bebe diye bahsettim. Kıro olduğumu düşünmeyin sakınnn. Ankara da böyledir. Erkeklere bebe denir.

3 yorum:

  1. Bizim de okulda o sistem var da aslında daha rahat kopya çekiliyor, üst dönemler yardım ediyor ama idarenin mallığı işte :D
    Sen hoşlanmış mısın sanki bu çocuktan bana mı öyle geldi eheheh :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaan yok bee ne hoşlanıcam sümsüğün teki. Bi dee odun bi de odun ki sorma! Geçen servisi kaçırdım çıkışta ,durağa gittim. Aynı dolmuşa bindik. Tabi durakta beklerken sevgili Mavi ''kaJJu bak bıyıklı ordaaa'' demeyi de ihmal etmedi ,başımın etini yedi! Neyse işte dolmuşa bindik bıyıklıyla bir kişilik yer var geçti oturdu! Mal gibi ayakta kaldım. Hiçç yer veriyim geç sen otur falan yok! Geçti oturdu öküz. Neyse gideceğimiz yere vardık aynı yerde indik. Yine aynı dolmuşa binmemiz gerekiyo. Aynı dolmuşa bineceğimi de biliyor. Bi dolmuş geçti. Ankaralıysan ya da Ankaraya gelmişsen bilirsin burdaki dolmuşlar havasız insan aracı. Millet birbirinin üstüne çıkıyor o derece. Dolmuşun biri durdu hemen bindi. Elimde gitar ,sırtımda çantayla sığamadım tabi dolmuşa. Ama bi yer verir insan dimi? Kız başıma Sıhhıye de bekletti beni mal. Odun bu çocuk valla odun. Benden uzak olsun istediği yere yakın olsun.

      Sil
    2. odunmuş yalnız cidden yaa, hoşlanılmaz bu çocuktan vazgeçtim yok yok :D haklısın sen :D

      Sil

Arama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...